Yritin paeta tuskallista tilannetta,
kieleni oli nimittäin niin kipeä,
etten pystynyt syömään,
enkä helkkarivie puhumaankaan,
kuin sösöttäen suhista ja jotain onnetonta puhista.

Päätin rohkaista mieleni ja menin yksityiselle lekurille,
joka kaikenkukkuraksi sattuikin olemaan melkoinen vamppi,
suoraan sanoen,
mikä ei kyllä helpottanut tilannettani,
niin luulin.

Kerroin hänelle vaivani,
hän kuunteli hymyssä suin kertomustani,
jossa valehtelin kuin sika,
että olin nuollut ainakin viisitoitsa tuuttia edellisenä päivänä.

Kuules nyt poika,
minä,
jos kuka tunnen tuon vaivan,
ja "partavedestäsi" päätellen,
joka on tuttu tuoksu,
olet poikakulta nuollut pillua koko viimeyön,
joten kielenkannakkeesi on nyt rasittunut ja lievästi tulehtunut.

Jouduin tunnustamaan,
olin nuollut karvalaukkua tuota pitkin yötä,
useita tunteja,
epäillen kuutta,
ehkä seitsemää,
mutten kyllä enempää.

Myös munasi varmasti ruvella on,
joten määrään kuurin,
kefalosporiinia,
se on laajakirjoinen tuo antibiootti,
mikä toivottavasti tehoaa ja kieles saa taas kuntoon,
muutenhan tyttö vaihtaa toiseen sulhoon.

Muista tää sanonta,
vain otettu lääke auttaa,
ja kuurin loppuun syöt,
etkä kaljaa kittaa,
kielelläs latki ja kissaa matki.

Tässä on käyntikorttini mun,
niinkus huomaat mulle voi myös yöaikaan soittaa,
jos on asia tärkee,
ja paikkoja särkee.

Siis ah ..näkemiin,
ja voihan vittu,
oispas meidän Erkki tuollainen potentti,
mut impo on hän potentiltaan,
ei ole härkää eikä mieltä,
vaikka muuten komea ois,
mut naiselle pelkka koristus.

Siis se menee niin,
jos on näköa,
ei ole kykyä...
tai järkeä,

Paranehan pian,
työn touhuun pääset taas lihan.