Maagisesti ajattelin,
tikapuita väistelin,
todellisuuden raja oli mulla tumma,
ja hämärä.

Taian tavoin alkoi vaikuttaa,
ajatus tuo avoin,
koputtelin puuta,
paljain jaloin,
tietysti puun tuon,
piti mitat täyttää,
siis malaamattomalta näyttää.

Muuten tapahtunut kenties lemposoikoon,
ois kummia,
asioita ikäviä ja äärimmäisen tummia.

Oisin voinut länttää mä kilon päähän voita,
ja sentapaista surkeaa elämää,
ei oo tarkoitus kestää,
siks kävin ahkeraan mä suihkussa,
ja,
munani mä jo melkein pesin pois,
tästä maailmasta ihanasta,
siis olemattomii hinkkasin - tajuutteko,
teräsvilalla tuolla kaluni puhdistin.

Hampaitani harjasin mielipuolen lailla,
kiilteet sinkos,
pytyyn linkos,
meinas mennä järki,
kun käsiäni särki,
arvaattekos mitä,
lipeällä tuolla ja sulolahapolla,
käsiäni virutin,
kun kato niitä puhdistin.

No tuli inva musta,
vaik olin valkinen ja pesty ja päässä toki vähän vielä kusta.

Mut terapeutti mukava sanoi että,
vaiva tää on yleinen ja kuntoon tuut,
sinäkin alle sadan vuoden ainakin.